Op deze pagina leest u informatie welke van toepassing is op uw reserveringsbevestiging. Het is van belang dat u deze informatie goed tot u neemt. 

De volgende onderwerpen worden op deze pagina toegelicht. Als u op één van de onderwerpen klikt springt het onderwerp van uw keuze direct naar voren. 

  1. Huurovereenkomst
  2. Wanneer betaalt u?
  3. Reisbescheiden
  4. Aankomst en vertrektijden
  5. Ontvangst ter plaatse
  6. Vragen tijdens het verblijf
  7. Huisdieren
  8. Algemene Voorwaarden VillaSud
  9. Watergebruik
  10. Vragen

1. Huurovereenkomst

Eerst even een belangrijke mededeling van de afdeling kleine lettertjes. VillaSud heeft namens de eigenaar van de villa bemiddeld tussen u als huurder en de eigenaar van de villa als verhuurder. U sluit als huurder dan ook direct met de verhuurder de huurovereenkomst. Voor de uitvoering en de kwaliteit van deze huurovereenkomst is de eigenaar cq verhuurder dan ook verantwoordelijk. 

Dit gezegd hebbende heeft u in de praktijk, tenzij bij uitzondering, geen contact met de eigenaar cq verhuurder. VillaSud is voor u het aanspreekpunt. U boekt via onze webpagina en u heeft contact met onze service desk voor al uw vragen. Strikt juridisch gezien bemiddelen wij echter namens de eigenaar in de tot standkoming van de huurovereenkomst met u. 

2. Wanneer betaalt u?

De betaling bestaat uit een aan- en een eindbetaling. 

  • Op de reserveringsbevestiging, tevens factuur, leest u per wanneer betaling(en) verschuldigd is/zijn,
  • De aanbetaling is 35% van het factuurbedrag te betalen binnen 3 werkdagen na ontvangst van de reserveringsbevestiging,
  • Het restant, de eindbetaling, ontvangen wij graag 8 weken voor het aanvang van het verblijf,
  • Heeft u gereserveerd binnen de termijn van 8 weken voor aanvang van het verblijf dan betaalt u het volledige bedrag in één keer.
  • Soms komt het voor dat de kosten voor linnengoed en eindschoonmaak ter plaatse voldaan dienen te worden voldaan. Dan staat dit als zodanig vermeld op uw reserveringsbevestiging.

Om het u makkelijk te maken heeft u ook een betaal link ontvangen samen met de reserveringsbevestiging. Het is helaas niet mogelijk om per credit card te betalen. 

3. Reisbescheiden

U ontvangt per e-mail, nadat u het volledige gefactureerde bedrag heeft betaald, 2 weken voor de aanvang van het verblijf, de reisbescheiden. In deze reisbescheiden leest u het adres van de villa, de naam, telefoonnummer van de beheerder en praktische informatie m.b.t. uw verblijf.

4. Aankomst- en vertrektijden villa.

Elke reservering heeft een aankomst- en een vertrekdatum. Deze staat op uw reserveringsbevestiging.

  • U bent van harte welkom op de dag van aankomst tussen 16.00 uur en 19.00 uur.
  • Op de dag van vertrek vragen wij u om de woning vóór 10.00 uur te verlaten. 

We krijgen het verzoek vaak, maar eerder aankomen is niet mogelijk. Elke villa wordt na het verblijf van de gasten voor u goed schoongemaakt, opdat de villa er spik en span uitziet bij uw aankomst. Dat schoonmaken kost nu eenmaal veel tijd. 

5. Ontvangst ter plaatse

U wordt ter plaatse op de dag van aankomst veelal persoonlijk ontvangen door een property manager of beheerder. De beheerder is een vertegenwoordiger van de eigenaar. De beheerder zorgt er voor dat u wegwijs wordt gemaakt in de villa en beantwoordt graag uw vragen. De beheerder werkt niet voor VillaSud, dit wordt soms gedacht maar dat is dus niet het geval.

Wij vragen u om ongeveer 2 uur vóór aankomsttijd contact op te nemen met de beheerder om uw aankomst zo goed mogelijk te laten verlopen. De contactgegevens van de beheerder ontvangt u met de reisbescheiden 2 weken voor aanvang van uw verblijf. 

Het kan voorkomen dat u niet persoonlijk wordt ontvangen maar dat de sleutel van de villa voor u klaar ligt in een sleutelkastje. In voorkomende gevallen neemt de beheerder altijd contact met u op om uw aankomst te begeleiden. 

6. Vragen tijdens het verblijf

Bij vragen tijdens het verblijf over de villa vragen wij u om altijd eerst contact op te nemen met de beheerder. De beheerder kent de villa het beste en is er voor om uw vragen te beantwoorden en eventuele problemen op te lossen. 

Vaak ligt er in de woning ook een informatiemap met lokale tips zoals leuke restaurants en informatie over praktische zaken in het huis.

Indien de beheerder uw vraag niet naar tevredenheid kan beantwoorden, kunt u altijd contact opnemen met VillaSud. Wij nemen dan vervolgens contact op met de beheerder of de eigenaar om de situatie te bespreken.    

7. Waarborg

Voor elke reservering geldt dat er een bedrag aan waarborg wordt gesteld door de eigenaar. Ervan uitgaande dat de villa keurig door u wordt achtergelaten en dat er geen ongelukken zijn gebeurd ontvangt u het bedrag aan waarborg ongeveer 2 weken na afloop van het verblijf retour onder aftrek van de verschuldigde toeristenbelasting. 

8. Huisdieren

Als u een reservering heeft inclusief verblijf huisdier dan staat dat altijd expliciet vermeld op uw reserveringsbevestiging. Uw hond is dan van harte welkom maar houdt u als huurder er toezicht op dat deze niet op de meubels mag liggen en niet in het zwembad mag springen. Ook is uitlaten op het privé terrein niet toegestaan.

9. Algemene Voorwaarden VillaSud

Op de dienstverlening van VillaSud zijn de ANVR-Boekingsvoorwaarden voor 'losse reisdiensten' (§ 3) van toepassing. Met het accepteren van een reserveringsbevestiging gaat u akkoord met deze voorwaarden en de Aanvullende Voorwaarden van VillaSud. De Algemene Voorwaarden kunt u hier op deze webpagina inzien. 

Verder geldt dat; 

  • VillaSud is aangesloten bij Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR)
  • VillaSud is als Reisagent aangesloten bij de ANVR. 
  • Op deze overeenkomst de garantieregeling van het Calamiteitenfonds van toepassing is. 

10. Watergebruik

Er is sprake van ernstige water tekorten in Zuid-Frankrijk o.a. in het departement de VAR. Dit betekent dat de lokale overheid sinds 25 maart 2023 heeft besloten om het gebruik en consumptie van water in deze regio te beperken. 

Graag vragen wij u dan ook om medewerking en begrip om samen met de eigenaar van de villa zorg te dragen voor een verantwoord water gebruik. Niet alleen omdat de overheid dit van u als huurder verlangt. Maar ook met het oog op de huurders na u en uit solidariteit met de lokale bevolking.

11. Vragen

Heeft u na het lezen van deze pagina nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag verder. Ons telefoonnummer is  +31 (0)30 6910645. Per mail kan natuurlijk ook. Mail dan naar info@villasud.nl.