Op deze pagina leest u informatie over het reserveren van een villa. Wat komt er bij kijken en wat mag u van ons verwachten. Wij adviseren u om deze informatie goed tot u te nemen. 

De volgende onderwerpen worden op deze pagina toegelicht. Als u op één van de onderwerpen klikt springt het onderwerp van uw keuze direct naar voren.

  1. Hoe reserveer ik?
  2. All-in prijs
  3. Hoe betaalt u?
  4. Reisbescheiden
  5. Aankomst en vertrektijden villa
  6. Ontvangst
  7. Huisdieren
  8. Vragen tijdens het verblijf
  9. Watergebruik
  10. Waarborg
  11. Toeristenbelasting
  12. Annuleringsverzekering
  13. Annuleren
  14. Algemene Voorwaarden VillaSud
  15. Huurovereenkomst
  16. Vragen

1. Hoe reserveer ik?

Wat leuk dat u een mooie villa heeft gevonden op onze webpagina voor uw vakantie. Hoe nu verder? 

  • U kiest op de webpagina de villa van uw keuze via de knop ontdek deze villa.
  • U klikt vervolgens op prijsopgave en reserveren.
  • De kalender komt in beeld en u kiest een aankomst- en vertrekdag.
  • U krijgt de prijsopgave te zien
  • U past desgewenst het aantal personen aan
  • U vult uw persoonsgegegevens in
  • U gaat akkoord met de Algemene Voorwaarden van VillaSud. 

Na dat u on-line uw aanvraag reservering heeft geplaatst,

  • ontvangt u per direct een e-mail dat wij uw aanvraag hebben ontvangen,
  • uw aanvraag wordt direct doorgestuurd naar de eigenaar van de betreffende villa.
  • vervolgens nemen wij binnen 24 uur telefonisch contact met u op om de aanvraag met u door te nemen en eventuele vragen te beantwoorden,
  • is de eigenaar akkoord met uw aanvraag dan ontvangt u, veelal binnen 24 uur, per e-mail de reserveringsbevestiging. 

2. All-in prijs

U ziet in één oogopslag waar u aan toe bent. Het getoonde bedrag is de All-in prijs. Hierin zit alles wat u nodig hebt, voor een perfect verblijf in deze villa met 4 volwassenen. Met meer of minder personen op vakantie? Dan wordt dit bedrag aangepast in de prijsopgave, die u ziet.

All-in:

  • Alle bedden zijn opgemaakt als u aankomt 
  • Luxe handdoeken-set
  • Keukenlinnen
  • Professionele schoonmaak na uw vertrek
  • Water en elektra (normaal gebruik)
  • Weekend Check-in Service
  • Servicekosten VillaSud
  • SGR Consumentenbijdrage
  • Bijdrage Calamiteitenfonds
  • Zekerheid ANVR Reizigersvoorwaarden

Extra opties; Tijdens uw reserveringsaanvraag kunt u vaak extra opties bijboeken. Deze zijn per villa verschillend. Denk aan een extra schoonmaak, zwembadverwarming of een kinderbed. Kiest u deze optie(s), dan ziet u een (eventuele) toeslag hiervoor vermeld in de prijsopgave/reserveringsbevestiging. Alle getoonde prijzen zijn incl BTW.

3. Hoe betaalt u?

De betaling bestaat uit een aan- en een eindbetaling. 

  • Op de reserveringsbevestiging, tevens factuur, leest u per wanneer betaling(en) verschuldigd is/zijn,
  • De aanbetaling is 35% van het factuurbedrag te betalen binnen 3 werkdagen na ontvangst van de reserveringsbevestiging,
  • Het restant, de eindbetaling, ontvangen wij graag 8 weken voor het aanvang van het verblijf,
  • Heeft u gereserveerd binnen de termijn van 8 weken voor aanvang van het verblijf dan betaalt u het volledige bedrag in één keer.
  • Soms komt het voor dat de kosten voor linnengoed en eindschoonmaak ter plaatse voldaan dienen te worden voldaan. Dan staat dit als zodanig vermeld op uw reserveringsbevestiging.

Om het u makkelijk te maken heeft u ook een betaal link ontvangen samen met de reserveringsbevestiging. Het is helaas niet mogelijk om per credit card of in contanten te betalen. 

4. Reisbescheiden

U ontvangt per e-mail, nadat u het volledige gefactureerde bedrag heeft betaald, 2 weken voor de aanvang van het verblijf, de reisbescheiden. In deze reisbescheiden leest u het adres van de villa, de naam, telefoonnummer van de beheerder en praktische informatie m.b.t. uw verblijf.

5. Aankomst- en vertrektijden

Elke reservering heeft een aankomst- en een vertrekdatum. Deze staat op uw reserveringsbevestiging.

  • U bent van harte welkom op de dag van aankomst tussen 16.00 uur en 19.00 uur.
  • Op de dag van vertrek vragen wij u om de woning vóór 10.00 uur te verlaten. 

We krijgen het verzoek vaak, maar eerder aankomen is niet mogelijk. Elke villa wordt na het verblijf van de gasten voor u goed schoongemaakt, opdat de villa er spik en span uitziet bij uw aankomst. Dat schoonmaken kost nu eenmaal veel tijd. 

Al onze villa's worden per week verhuurd met een aankomstdag op vrijdag, zaterdag of zondag. Soms is het in de maanden april, mei, september en oktober mogelijk om anders dan per volle week periode te huren, bijvoorbeeld voor 9 dagen. Heeft u hier interesse in? Neem dan contact met ons op. 

6. Ontvangst

U wordt ter plaatse op de dag van aankomst veelal persoonlijk ontvangen door een property manager of beheerder. De beheerder is een vertegenwoordiger van de eigenaar. De beheerder zorgt er voor dat u wegwijs wordt gemaakt in de villa en beantwoordt graag uw vragen. De beheerder werkt niet voor VillaSud, dit wordt soms gedacht maar dat is dus niet het geval.

Wij vragen u om ongeveer 2 uur vóór aankomsttijd contact op te nemen met de beheerder om uw aankomst zo goed mogelijk te laten verlopen. De contactgegevens van de beheerder ontvangt u met de reisbescheiden 2 weken voor aanvang van uw verblijf. 

Het kan voorkomen dat u niet persoonlijk wordt ontvangen maar dat de sleutel van de villa voor u klaar ligt in een sleutelkastje. In voorkomende gevallen neemt de beheerder altijd contact met u op om uw aankomst te begeleiden. 

7. Huisdieren

Super leuk huisdieren, eigenlijk hebben we altijd over de hond, alleen is niet elke eigenaar er van gecharmeerd. We kennen dan ook 3 smaken op onze webpagina. 

  • Huisdieren toegestaan. Uw hond is van harte welkom
  • Huisdieren niet toegestaan. Dan is het ook echt niet toegestaan. 
  • Huisdieren op aanvraag. Dit betekent dat het wel of niet welkom zijn afhangt van het type hond. 

Ook indien huisdieren zijn toegestaan dient u er op toe te zien dat uw huisdier niet op de meubels gaat liggen en niet in het zwembad springt. Ook is uitlaten op het privé terrein niet toegestaan.

8. Vragen tijdens het verblijf

Bij vragen tijdens het verblijf over de villa vragen wij u om altijd eerst contact op te nemen met de beheerder. De beheerder kent de villa het beste en is er voor om uw vragen te beantwoorden en eventuele problemen op te lossen. 

Vaak ligt er in de woning ook een informatiemap met lokale tips zoals leuke restaurants en informatie over praktische zaken in het huis.

Indien de beheerder uw vraag niet naar tevredenheid kan beantwoorden, kunt u altijd contact opnemen met VillaSud. Wij nemen dan vervolgens contact op met de beheerder of de eigenaar om de situatie te bespreken.  

9. Watergebruik

Er is sprake van ernstige water tekorten in Zuid-Frankrijk o.a. in het departement de VAR. Dit betekent dat de lokale overheid sinds 25 maart 2023 heeft besloten om het gebruik en consumptie van water in deze regio te beperken. 

Graag vragen wij u dan ook om medewerking en begrip om samen met de eigenaar van de villa zorg te dragen voor een verantwoord water gebruik. Niet alleen omdat de overheid dit van u als huurder verlangt. Maar ook met het oog op de huurders na u en uit solidariteit met de lokale bevolking.

10. Waarborg

Voor elke reservering geldt dat er een bedrag aan waarborg wordt gesteld door de eigenaar. Ervan uitgaande dat de villa keurig door u wordt achtergelaten en dat er geen ongelukken zijn gebeurd ontvangt u het bedrag aan waarborg ongeveer 2 weken na afloop van het verblijf retour.  

11. Toeristenbelasting

Op elk verblijf in Zuid-Frankrijk is toeristenbelasting van toepassing. De toeristenbelasting wordt door Villasud aan u in rekening gebracht.  De van toepassing zijnde tarieven vindt u veelal terug op de webpagina van de betreffende gemeente. 

Soms vindt er door VillaSud nog een verrekening plaast met de waarborg. Bijvoorbeeld omdat uw reisgezelschap is gewijzigd of omdat er sprake van een tussentijdse wijziging van de tarieven door de betreffende gemente.  

12. Annuleringsverzekering

Wij adviseren u om zorg te dragen voor een goede annuleringsverzekering. Heeft u een annuleringsverzekering? Controleer dan of het huren van een vakantievilla is gedekt voor het volledige gefactureerde bedrag van uw reservering. 

Heeft u geen annuleringsverzekering? U kunt tot 7 dagen na de op de reserveringsbevestiging vermelde datum via VillaSud een All-Risk Annuleringsverzekering afsluiten.

Kiest u er voor om geen annuleringsverzekering af te sluiten? Dan zijn de annuleringskosten volledig voor uw rekening. Zie het onderwerp Annuleren hierboven op deze pagina.

13. Annuleren

Wij hopen het natuurlijk niet maar het kan altijd gebeuren dat u genoodzaakt bent om uw reservering te annuleren. De volgende annuleringskosten zijn dan van toepassing;

  • Bij een annulering acht weken of langer voor verblijf is 35% van het gefactureerde bedrag, zeg maar de aanbetaling, verschuldigd,
  • Bij annulering binnen de termijn van acht weken voor verblijf is 100% van het gefactureerde bedrag verschuldigd,
  • Ook bij het eerder uit de villa vertrekken is 100% van het gefactureerde bedrag verschuldigd. 

14. Algemene Voorwaarden VIllaSud

Op de dienstverlening van VillaSud zijn de ANVR-Boekingsvoorwaarden voor 'losse reisdiensten' (§ 3) van toepassing. Met het accepteren van een reserveringsbevestiging gaat u akkoord met deze voorwaarden en de Aanvullende Voorwaarden van VillaSud. De Algemene Voorwaarden kunt u hier op deze webpagina inzien. 

Verder geldt dat; 

  • VillaSud is aangesloten bij Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR)
  • VillaSud is als Reisagent aangesloten bij de ANVR. 
  • Op deze overeenkomst de garantieregeling van het Calamiteitenfonds van toepassing is. 

15. Huurovereenkomst

Een belangrijke mededeling van de afdeling kleine lettertjes. VillaSud heeft namens de eigenaar van de villa bemiddeld tussen u als huurder en de eigenaar van de villa als verhuurder. U sluit als huurder dan ook direct met de verhuurder de huurovereenkomst. Voor de uitvoering en de kwaliteit van deze huurovereenkomst is de eigenaar cq verhuurder dan ook verantwoordelijk. 

Dit gezegd hebbende heeft u in de praktijk, tenzij bij uitzondering, geen contact met de eigenaar cq verhuurder. VillaSud is voor u het aanspreekpunt. U boekt via onze webpagina en u heeft contact met onze service desk voor al uw vragen. Strikt juridisch gezien bemiddelen wij echter namens de eigenaar in de tot standkoming van de huurovereenkomst met u. 

Dit gezegd hebbende heeft u in de praktijk, tenzij bij uitzondering, geen contact met de eigenaar cq verhuurder. VillaSud is voor u het aanspreekpunt. U boekt via onze webpagina en u heeft contact met onze service desk voor al uw vragen. Strikt juridisch gezien bemiddelen wij echter namens de eigenaar in de tot standkoming van de huurovereenkomst met u. 

16. Vragen

Heeft u na het lezen van deze pagina nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag verder. Ons telefoonnummer is  +31 (0)30 6910645. Per mail kan natuurlijk ook. Mail dan naar info@villasud.nl.

Heel graag tot ziens.